Twitter Facebook Google Plus LinkedIn RSS Feed apasxolhsh@gmail.com

100.000 θέσεις εργασίας εάν εφαρμοστούν στο γιώτιγκ και την ποντοπόρο οι ατομικές συμβάσεις

Πέμπτη, 27 Δεκεμβρίου 2012

Η θαλάσσια οικονομία μπορεί να δώσει τουλάχιστον 100.000 θέσεις απασχόλησης τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης.
Το σχέδιο αυτό είναι μέρος μιας «τριλογίας» που έχει διαμορφώσει η ΕΕΕ με ομόφωνες αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων (έχει αναφερθεί η «Ν») και το έχει θέσει υπόψη της κυβέρνησης στις συζητήσεις που είχε το προηγούμενο διάστημα και με τον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.

Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη και σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Ναυτεμπορική, η εφοπλιστική κοινότητα, ομόφωνα, έχει συντάξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο «τριών σημείων», που έχει κατατεθεί στον Πρωθυπουργό  και στοχεύει στην αύξηση της απασχόλησης στα ελληνόκτητα πλοία,  την αύξηση των φόρων που καταβάλλει η ναυτιλία στο ελληνικό Δημόσιο και, τέλος, την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης σε ευπαθείς ομάδες. Σύμφωνα με την ΕΕΕ η στρατηγική αυτή «εντάσσεται σε αυτό που ο ελληνικός εφοπλισμός ορίζει ως προσφορά προς την πατρίδα, στις δύσκολες στιγμές που περνάει».

Βασική παράμετρος είναι η διασφάλιση  της ανταγωνιστικότητας της ελληνόκτητης ναυτιλίας στους διεθνείς ωκεανούς του ελληνόκτητου στόλου.

Σύμφωνα με τον κ. Βενιάμη θα δημιουργηθούν 100.000 θέσεις εργασίας στα κατώτερα πληρώματα, εάν ψηφισθεί και υλοποιηθεί, η διάταξη που υπάρχει στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και αφορά στην υπογραφή ατομικών συμβάσεων απασχόλησης.

Τι αναφέρει η διάταξη

Στο υπό Δημόσια Διαβούλευση Σχέδιο Νόμου, με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα στο άρθρο 17 αναφέρεται ότι:

1. Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Έλληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ, νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας.

2. Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν για όσους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απογράφονται ως ναυτικοί ή για όσους έχουν διαγραφεί και απογράφονται ξανά, καθώς και για τους ήδη απογεγραμμένους ναυτικούς.

3. Οι διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 3569/2007, εφαρμόζονται ανάλογα μόνο για τους ναυτικούς που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3000 κοχ., νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/ 53 (ΦΕΚ 317 Α') και σε καμία περίπτωση δεν θίγονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτικών από τη θαλάσσια υπηρεσία τους στο πλοίο. Η σχετική δαπάνη καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ.

4. Με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθορίζεται το ύψος του μισθού, επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές πλοιοκτήτη και ναυτικού στο ΝΑΤ, υπέρ ΝΑΤ, ΤΠΚΠΕΝ, ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ, Εστίας Ναυτικών, των ναυτικών που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2. Από την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου δεν θίγεται ο καθορισμός του ύψους της σύνταξης των ναυτικών που έχουν ήδη θαλάσσια υπηρεσία, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη ο ευνοϊκότερος μισθός που κατεβλήθη και επί του οποίου εισπράχθηκαν εισφορές σε χρονικό διάστημα 48 μηνών εντός της τελευταίας δεκαετίας.

Ατομικές συμβάσεις μόνο για τα κατώτερα πληρώματα

Η συγκεκριμένη διάταξη, την οποία στηρίζει η ΕΕΕ, αναφέρεται, όπως εξηγεί ο κ. Βενιάμης, μόνο στα κατώτερα πληρώματα και όχι στους αξιωματικούς για τους οποίους εξακολουθούν να ισχύουν οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Επίσης, τονίζει ότι η συγκεκριμένη διάταξη δεν αφορά στην ακτοπλοΐα, αλλά μόνο στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής.

Σημειώνεται ότι ο μισθός ενός Έλληνα μέλους κατώτερου πληρώματος είναι σχεδόν τριπλάσιος από αυτόν που προβλέπει η διεθνής σύμβαση της ITF (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές-International Transport Workers' Federation). Για το λόγο αυτόν, έχουν άλλωστε εξαφανισθεί και τα κατώτερα πληρώματα από τα ελληνόκτητα πλοία.

Επίσης ο κ. Βενιάμης- ξεκαθαρίζει ότι:

* η πρόταση αφορά μόνο στην περίοδο της κρίσης και μόνο τα κατώτερα πληρώματα

* η ατομική σύμβαση προβλέπει όλα τα δικαιώματα της σύμβασης της ITF

* δεν θίγεται ο καθορισμός του ύψους της σύνταξης των ναυτικών που έχουν ήδη θαλάσσια υπηρεσία, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη ο ευνοϊκότερος μισθός που κατεβλήθη και επί του οποίου εισπράχθηκαν εισφορές σε χρονικό διάστημα 48 μηνών εντός της τελευταίας δεκαετίας.



Blog Widget by LinkWithin